50+sport in het Bezuidenhout

50+sport in het Bezuidenhout  50+sport in het Bezuidenhout3

Op maandagavond wordt er van 18.00 tot 19.10 en van 19.20 tot 20.30 uur gesport in de gymzaal van de Nutsschool. Het is leuk, gezellig en goed voor je gezondheid!

 

Wat doen we?

We beginnen iedere les met een vrolijke warming up, gevolgd door een conditiegedeelte met grond- of krachtoefeningen.

Daarna komt er steeds een ander spel aan bod, waaronder korfbal, volleybal, ring- of bouncehockey, basketbal, tchoukbal, pickleball en badminton.

We eindigen met  rek- en ontspanningsoefeningen.

Er wordt rekening gehouden met ieders persoonlijke mogelijkheden. (Je kunt bijvoorbeeld heel goed alles op wandeltempo meedoen).

Zo kan iedereen onder deskundige begeleiding, op een plezierige en veilige manier in beweging komen!

Kom een keer vrijblijvend kennismaken!

Waar?

Nutsschool in de Merkusstraat 19

Bel voor meer informatie: 06 371 98 385

Wat zijn de kosten?

De eerste keer is gratis. Daarna betaal je €5,- per les. De contributie wordt vooraf per kwartaal of half jaar betaald. Mensen met een ooievaarspas krijgen 50% korting.

Waarom?

Als er een medicijn zou bestaan, die alle voordelen van de invloed van bewegen op een mens in zich zou hebben, zou dat het meest verkochte medicijn ter wereld zijn.

  • je humeur verbetert erdoor, je voelt je lekkerder in je vel
  • het geeft je meer energie
  • het heeft een positieve invloed op je immuunsysteem, waardoor je weerstand toeneemt
  • je hebt minder kans op diabetes
  • het heeft een positieve invloed op je cholesterolgehalte
  • je bloeddruk verbetert
  • je doorbloeding verbetert
  • het verhoogt je botdichtheid
  • je bent minder snel buiten adem
  • je voelt je langer jong en leeft langer
  • het heeft een positieve invloed op je geheugen en leervermogen
  • de verhouding spier- en vetmassa verandert en dat heeft invloed heeft op je figuur, met name op je middelomtrek

Nederlandse norm voor gezond bewegen

Volgens de Nederlandse norm voor gezond bewegen zou elke volwassene, ten minste 5 dagen van de week, gedurende ten minste 30 minuten lichamelijk actief moeten zijn. Kortom, op zeker 5 dagen minimaal een halfuur matig intensief bewegen in blokjes van minimaal 10 minuten. Deze norm is opgesteld om het risico te verminderen op chronische ziekten zoals hart- en vaatziekten en diabetes.

Voor kinderen, jongeren en mensen met overgewicht geldt een minimum van 60 minuten.

Bewegen tijdens dagelijkse bezigheden

Je hoeft daarbij niet alleen te denken aan zweten in de sportschool, voetballen of tennissen. De dagelijkse portie beweging kun je ook heel gemakkelijk inpassen in je dagelijkse bezigheden. Van belang is dat je hart en ademhaling iets versnellen. Bijvoorbeeld:

• wandelen op een pittig tempo
• fietsen op een pittig tempo
• ramen zemen
• traplopen
• tuinieren
• dansen
• spelen met je kinderen of huisdier

Bewegen is leuk

Ga nooit bewegen om jezelf te straffen, omdat je bijvoorbeeld te veel gegeten hebt. Dat werkt misschien wel op korte termijn, maar op lange termijn, krijg je er een hekel aan. Bewegen doe je omdat je lichaam gemaakt is om te in beweging te zijn. Het is leuk; je voelt je fit en lekker in je vel. Laat dat je motiveren om er mee door te gaan!

 

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS